ROSÓŁ Z OWOCAMI JAŁOWCA I CHILLI

04:34

Na dworze coraz zimniej. Ponuro i deszczowo. Łatwo o przeziębienie. Na szczęście możemy się poratować rosołkiem. Ale nie byle jakim, nie takim rosołem niedzielnym.  Ten ma za zadanie pomóc w przeziębieniach, ogrzać organizm i rozbudzić umysł :) Szklaneczka napełniona rosołkiem który zaraz przygotujemy jest idealna na jesienną pogodę! Najważniejsze w tym wszystkim jest, aby rosół gotował się baaardzo długo na bardzo małym ogniu. 

SKŁADNIKI:
  • marchewka, pietruszka, por, seler
  • mięsko - najlepiej skrzydełka kurze ale ja akurat miałam pod ręką trochę mięska z indyka i wołowiny (dobrze  żeby były w tym kości)
  • papryczka chilli (może być też suszona, mielona czyli sklepowa)
  • kilka grzybków suszonych (ja dałam sporego prawdziwka)
  • owoce jałowca - można nazbierać i ususzyć samemu ale są też dostępne w sklepach
  • czosnek

PRZYGOTOWANIE:
  1. Przygotowanie jest banalne wrzucamy wszystkie składniki do garczka i zalewamy wodą. Oczywiście wszystko najpierw myjemy dokładnie, cebulkę opalamy na gazie. 
  2.  Po zagotowaniu należy zmniejszyć ogień i gotować rosół na bardzo małym ogniu przez okolo 3 czy 4 godziny.Ważne jest aby co jakiś czas zaglądać do rosołku i zbierać szumowiny z wierzchu. Po tym czasie rosół przecedzamy mięso obieramy i wrzucamy do wywaru. Można podawać go z kluskami ja jednak wolę pić gorący z kubka!
SMACZNEGO!

You Might Also Like

0 komentarze

Popularne Posty

Follow by Email

Obserwatorzy