YULE

13:16

Yule czyli Jul to święto narodzin Boga Słonecznego, które przypada na 25 grudnia. Tak, tak, nie tylko Jezus urodził się w ten dzień :). Wcześniej 25 grudnia czczono m.in jako dzień narodzin Horusa, Mitry itp.

W każdym razie wróćmy do pogaństwa. Dawniej wierzono, iż jest to czas, kiedy Słońce zaczyna powracać na ziemię. Zaczyna się "jasna" pora roku. Podczas tego Sabatu czczone są również różnego rodzaju słoneczne Boginie. Jeśli chodzi o Wicca, to sabat ten jest dniem narodzin Boga. 

Część czarownic zostawia na ołtarzu zapaloną świece, która ma zachęcić Boga do opuszczenia łona Bogini. Poniżej zamieszczam rytuał na Jul :

Na ołtarzu umieść:
  • naczynie z solą
  • naczynie z wodą
  • jemiołę, ostrokrzew
  • ciasto
  • kielich z winem lub sokiem
  • olejek rozmarynowy lub kadzidło
  • złotą świecę dla Boga
  • srebrną świecę dla Bogini
  • po 1 świecy dla Dziewicy, Matki i Starej Mędrczyni (biała, czerwona, czarna)


1. Zakreśl krąg, przyzwij strażników i zapal kadzidełko. Powiedz:

"Wzywam Boga pradawnych ścieżek. Pana słońca, który narodzi się jako Król Dębu. Ześlij swego Ducha, niechaj ja, twoja pokorna córka poczuję Twoje światło wewnątrz mnie. Niechaj tak się stanie".

"Wzywam Boginie pradawnych ścieżek, jako młodą matkę. Z Twojego łona wypłynęło całe życie. Ześlij swego ducha, niechaj ja, Twoja pokorna córka poczuję twoje światło wewnątrz mnie. Niechaj tak się stanie.
Błogosławiona jesteś Bogini, Matko nowo narodzonego Króla. Dziękuję Ci za hojność Twojego ciała - ziemi, mojego domu. Niechaj błogosławione będzie Jul i nowo narodzony Bóg".

2. Umieść ostrokrzew na ołtarzu:

"Dzisiaj Bogini i Bóg są zjednoczeni. Dzisiaj światło i życie powraca na świat. Pan i Pani ponownie stają się jednością".

3. Zapal białą świecę mówiąc:

"Błogosławiona niech będzie Dziewica, niewinna i świeża".

4. Zapal czerwoną świecę mówiąc:

"Błogosławiona niech będzie Matka, płodna i kochająca".

5. Zapal czarną świecę mówiąc:

"Błogosławiona niech będzie Stara Mędrczyni, pełna mocy i mądrości".

6. Zapal złotą świecę przeznaczoną dla Boga i powiedz:

"Błogosławiony niech będzie Ojciec, Pan i Król".

7. Weź kubek z solą, wrzuć jej trochę do kubka z wodą. Zanurz palce i namaść swoje stopy (Dziewica), brzuch (Matka) oraz czoło (Stara Mędrczyni). To jest błogosławieństwo Potrójnej Bogini. Zapal srebrną świecę. Następnie weź Julowe ciasto i odłam kawałek poświęcając go dla Bogini (ja później kruszę kawałek ciasta przeznaczony dla bogini i rozsypuję go na podwórku skąd mogą go zjeść ptaki, jeże, myszy itp). Unieś go i trzymaj mówiąc:

"Zwracam Ci Bogini ten kawałek dających życie ziaren. Pokornie Ci za niego dziękuję. Młoda matko jesteś w nim i poza nim. Pozwól mi napełnić się Twoją płodnością".

8. Odłam kolejny kawałek ciasta i zjedz go. Weź kubek soku lub wina i unieś go mówiąc (następnie weź łyk wina/ soku resztę odstaw - ja jeśli używam wody wylewam ją pod roślinki w ogrodzie, mleko zostawiam do wypicia kotom, sok wylewam na trawę):

"Błogosławiona Pani dziękuję Ci za dar w postaci nowo narodzonego Króla. Oddaję Ci w pokorze wodę Twojej ziemi. Jesteś w tym płynie i poza nim. Młoda matko pozwól mi użyć go abym napełniła się twoją płodną obecnością. Błogosławiona niechaj będzie Pani. Pożegnanie starego roku, powitanie świętego króla".

9. Zabierz z ołtarza ostrokrzew, w jego miejsce umieść jemiołę symbol Króla Dębu, który rządzi jasną połową roku. Powiedz;

"Błogosławiony niech będzie Bóg, król nadchodzącego roku. Modlę się byś chronił swe dzieci przez następny sezon. Sezon ciepła i światła".

10. Poświęć chwilę na medytację. Zakończ rytuał, otwórz krąg. Powiedz:

"Jestem dzieckiem bóstw, jestem częścią kreatywnej siły życiowej, która porusza wszechświat. Chociaż jesteśmy oddzielnie nigdy nie będziemy same. Ponieważ jesteśmy jednością w Duchu naszej Bogini i Boga. Radosne spotkanie, radosne rozstanie i ponowne radosne spotkanie."

11. Podziękuj Bogu i Bogini, żywiołom, oddaj ziemi to co miało należeć do niej.


zdj znalezione w internecie.





You Might Also Like

0 komentarze

Popularne Posty

Follow by Email

Obserwatorzy